dinsdag 14 oktober 2014

Uilen.



Verzamelingen.

Zolang als ik me kan herinneren heb ik al van alles verzameld, variĆ«rend van stenen, veren en schelpen tot plakboeken vol met ABBA en filmsterrenplaatjes. Toen ik later groot werd kwamen daar de verzamelingen koffiepotten (van die oude pruttel-potten), blikken en oud groen glas bij. Altijd wel een nieuwe verzameling in gedachten en op de struin voor meer!

Nu staat het verzamelen al lange tijd in het teken van Retro en Vintage, mode woorden voor spullen uit vervlogen tijden uit de vorige eeuw, je zou het ook wel het "nieuwe antiek" van de toekomst kunnen noemen. Rommelmarkten en kringloopwinkels worden door mij bezocht, wat opvalt is dat het aanbod toch echt minder wordt. Dat lees ik ook terug bij andere verzamelaars en struiners!

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met het verzamelen van dierenbeeldjes....beetje stoffig en niet zo mijn ding. Tot ik een uiltje tegen kwam in een partijtje vazen die ik opkocht. Uiltje verdwaalt en ik toch wel blij verrast...leuk en eigenlijk ook wel weer erg Seventies!
Kreeg een flashback van de letterbak van mijn ouders, gevuld met koper en andere kleine frutsels, ook diertjes! Zo kwam van het een het ander en vond ik opeens meer uiltjes, ook van hout....en ja als je er op gaat letten, dan zijn er veel uiltjes, zeker mode?

Laat ik dan ook eens met de mode mee doen....alleen dan wel Vintage!




 
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten