vrijdag 27 februari 2015

Kringlopen.

We gingen Kringlopen, vriend en ik.
Lang niet gedaan en met een reden....er is niks meer te vinden, alles is op en al gekocht door gehaaide handelaren die niet werken door de week, zoals ik! Tenminste dat denk ik, kan ook anders zijn maar ik denk dat de waarheid niet ver weg ligt van wat ik eerder schreef!
Onze Kringlooptocht begon in Friesland, daar moeten we toch eerst doorheen rijden wil je in een andere provincie komen. Start in Grou, niks bijzonders, enkel veel schade en dikke prijzen.
Dan naar Heerenveen, leuk maar niks bijzonders, paar kleine Hollandse vaasjes voor een paar euro.
Positief blijven is dan lastig, maar de jacht op dat ene mooie meubelstuk of die prachtige vaas blijft!



Oke, op naar Joure, grappige kringloop, naast een woonhuis. Veel spullen maar geen enkele vaas of meubeltje, bijzonder....waar zijn die spullen gebleven? Verstopt omdat ik weer eens langs kom of allang geleden verkocht aan hippe westerse mensen!? Tja wie zal het zeggen!
Maar, goed kijken en vooral ook eens door de knieën gaan, voordeel van 15 kilo afvallen, en onder in de kasten kijken. Pracht van een gele typemachine, met koffertje, verwacht je niet, maar toch gevonden samen met een lief hanglampje. Tevreden in de bus, op naar Lemmer!

Mooie grote kringloop, alles op kleur gesorteerd en gepresenteerd. Verrassing was de "sleurhut" in de winkel, heel veel retro en vintage campingspul gemixt met Brabantia en Tupperware. Mooi gedaan en leuk om naar te kijken, Lemmer is natuurlijk een toeristen dorp, dus op zijn plaats hier!
Verder veel spullen en een plankje met W. Germany vazen, pittig geprijsd en niet bijzonder in kleur, dus laten staan en de blik gericht op andere zaken.

Detail: Bij de kassa grabbelen voor korting!
Kijk, dat is grappig!!






Onze mooi provincie achter ons gelaten en door gereden naar de Noordoostpolder, Bant en Emmeloord staan op het lijstje. Bant is dicht en gaat pas om half 2 open, even door de ramen kijken en de conclusie is getrokken: Door naar Emmeloord.
In Emmeloord kan ik eigenlijk altijd wel iets vinden, ik ben geen grote fan van de keten van Het Goed, maar hier in Emmeloord is het altijd wel oké. Zo ook vandaag, leuke kleine zaken, glasgoed en een mooie hang-bloempot. Heel goed, want ik heb de 'Week van de bloempot' op mijn Facebook site centraal staan en een hanger is er deze week nog niet geweest. Wel weer helemaal hot,  hangers en dan het liefst met macramé geknoopte touwwerken.



Hier en daar wat glaswerk gekocht, leuk om mee te stijlen en gemakkelijk om te verkopen als een aardigheidje, valt op dat er best veel te koop is maar ook weer in heel verschillende prijsklassen. Ik ga voor de niet-zo-dure, omdat ik niet wil dat mensen zich een hart verzakking schrikken wanneer ik een prijs noem! Ik richt me nu op het bruine/amber kleurige glas omdat het goed combineert met bruine vintage keramiek. Maakt het geheel weer aantrekkelijker en verkoopbaar, denk ik.
Oja....en een Italiaans glaswerkje, ook mooi en ik heb er meer van, deze is in bruin/roze!


Lelystad here we come, ook hier ben ik niet echt weg van Het Goed, maar toch maar even kijken nu we er toch zijn. Grote winkel met weinig spullen, kom hier al jaren maar iedere keer weer valt me dat op, weinig 'kleingoed' en veel kleding, zelfs inspelend op de mode: Pastel! Echt waar, in de kringloop heb je ook al trendhoekjes! Enige wat ik op de weg terug zag was een groot dienblad van hout, mooi stukje hout zelfs. Prijs was goed dus mee in de bus, op naar adres nummer twee in Lelystad.

Nog nooit z'on kans-arme winkel gezien, veel te groot en veel te koud. Er was geen mens en er was een enorme hoeveelheid aan meubels, niet die ik wil! Misschien was het een startende kringloopwinkel, kan want er werd nog uitgepakt en ingericht. Dan krijgen ze nog een kans van mij, volgende keer in Lelystad!



Op naar Klein Waterlooplein, de Hollandse hits vliegen je om de oren en dit geloof je niet als je binnen komt! Complimenten aan de eigenaar, wat veel spullen en wat een sortering, alles keurig op soort en ding. Als klant weet je niet waar je kijken moet, speciaal om te zien. Ook hier niet iets voor mij, de eerste winkel waar ik vandaag niet  koop, terwijl ze er de meeste spullen hebben staan!
Tijd voor de laatste winkel van Lelystad voor vandaag...



Het is grijs en nat in Lelystad, ik word er niet vrolijk van en het is bijna sluitingstijd. De laatste kringloop houdt er mee op, dus alles voor de helft van de prijs! Maar dan moet er wel wat zijn wat leuk is, gelukkig vind vriend-lief kookboeken en een dikke deken voor Storm de hond.
Maakt de dag toch nog compleet, terug naar Friesland, naar huis!

Conclusie:
Zo nu en dan een Kringloop-dagje is oké, maar wekelijks zoals 'vroeger' is niet meer zo leuk!
;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten